20/4/11

Vai trò của TA (Teaching Assistant)

Nhìn thấy các giáo sư bên trường tôi đang học nghĩ lại thương các thầy cô (xin gọi chung là vậy vì ở VN có thầy cô là giáo sư, PGS, TS, Th.s và CN, còn bên đây thì hoàn toàn thầy cô là GS và thấp nhất cũng là trợ lý GS). Tôi không có ý so sánh hay phân biệt nhưng thực tế là như thế mà.
Nhưng tại sao tôi lại thương???
là vì:
Thấy hàng ngày các thầy cô VN "đầu tắt mặt tối" với công tác giảng dạy. Sáng dạy, chiều dạy và tối lại dạy (lớp tại chức, nghiệp vụ...). Nhiều thầy cô cũng như "sao" chạy hết sô này đến sô khác. Để làm gì? xin thưa là vì "cơm áo gạo tiền", không có tiền sao sống nổi??? Thế là GV chỉ có một chức năng duy nhất là giảng dạy. Nhưng mà...thực sự thì chức năng của GV đại học đâu chỉ là giảng dạy. Nếu xét về chức năng của các trường đại học thì ngay từ khi ra đời chức năng đầu tiên và đích thực của đại học là "nghiên cứu" (cái này tôi đã được học trong môn So sánh giáo dục đại học). Ơ vậy, hóa ra chức năng chính của GV là nghiên cứu chứ không phải là giảng dạy. Vậy nhưng hiện nay ở VN thì ngược lại.
Thế nên, dạy nhiều thì lấy thời gian đâu ra nghiên cứu? mà nghiên cứu thì lấy đâu ra tiền để sống vì ở ta đâu có tiền nghiên cứu được cấp hàng tháng như các GS ở đây?
Tuy nhiên, vấn đề ở đây không phải là giảng dạy nhiều hơn hay nghiên cứu nhiều hơn mà làm sao để GV giảm nhẹ công việc trong công tác giảng dạy để có thời gian tập trung cho công việc nghiên cứu hơn. Một giải pháp mà tôi thấy các GS ở trường tôi thực hiện và mang lại hiệu quả rất nhiều. Đó chính là việc sử dụng TA để hỗ trợ cho công tác giảng dạy, nhằm gảm bớt "gánh nặng" giảng dạy.

Tôi tìm thấy một bài về Vai trò của TA và lưu lại đây để lúc có thời gian viết về vấn đề này.

The Role of a Teaching Assistant
The role of Teaching Assistants in schools has developed considerably and quickly in recent times. It is a role, which is continuing to evolve and it is not easy to provide a straightforward description as working practices for Teaching Assistants do vary across different schools. Nevertheless, these frequently asked questions should serve as a useful outline to anyone who wishes to understand more about what the role of Teaching Assistant involves.
Why are different titles used to describe support staff who are employed to work under the
direction of a teacher to support children’s learning?

Different schools may have different titles to describe the role:
- Learning support Assistant (LSA)
- Classroom Assistant
- Curriculum Assistant
- Teaching Assistant
The DfES uses the term Teaching Assistant. The differing titles may reflect a different emphasis of the role in particular schools. If you are applying for a job with any of the titles listed above you can expect the school to provide a job description which will outline your responsibilities.
What does the role of Teaching Assistant involve?
As already mentioned the emphasis of the role can vary from school to school. However, there are National Training Standards for Teaching Assistants, which summarise the key areas of responsibility:
- Support classroom management and assist with general administration
- Help manage pupil behaviour.
- Support pupils’ health, safety and emotional/ social development.
- Establish relationships with learners.
- Help pupils to access the curriculum.
- Support the development and effectiveness of work teams.
- Work with other professionals
- Liaise effectively with parents.
This is not a definitive statement of the roles undertaken by Teaching Assistant but it does give an overview of what can be expected of a TA.
For a more detailed summary see www.lgnto.gov.uk
What sort of tasks do Teaching Assistants undertake in schools?
In addition all Teaching Assistants need to:
- Encourage acceptance and inclusion of all children in the class.
- Promote the self-esteem of learners and contribute to a positive classroom environment.
- Act as a good role model by the way they interact with the pupils.
(Ealing LEA)
Teaching Assistant Tracking
The role of the teaching assistant is increasingly changing. The tracking day is an opportunity to see
how they work and what impact they have on the teaching and learning environment.
As a student teacher you will need to provide evidence of your work in this area against the following standards;
Q5, Q19, Q20, Q25a, Q32, Q33
(Warwick Partnership)
During the day I would like you to ask them some questions ready for discussion during the review.
•What lead you to becoming a TA?
•What are the main aspects of your job?
• What types of special educational needs do you work with?
• How are pupils’ needs identified?
• What do you see as the most important part of your role?
• What is the most rewarding aspect of your role?
• What is the most challenging aspect of your role?
• How can teachers work with teaching assistants more effectively?
During the observation, where possible, note the different approaches that the teaching assistant takes with pupils. For example, do they work closely with a pupil for the whole lesson or do they set up a task then withdraw to work with others.
How do the teachers interact with the teaching assistants? Do teaching staff give explicit instructions to the teaching assistants or are they required to work independently?
Where possible do not to just sit at the back of the class but be with the teaching assistant.

3 nhận xét:

yajur nói...



Thank you. I just wanted to know where to ship it since I know now to keep producing it




Teaching Assistant

Unknown nói...

Ok ban hoc trường nao o đâu the

landonjacome nói...

Lucky Streak Casino and Hotel - JTM Hub
With 경기도 출장마사지 all 포천 출장안마 the excitement, 김제 출장안마 you can enjoy the best of the casino, 구리 출장샵 its slots, games, 구리 출장마사지 restaurants, spa, casino, hotel, and more.