30/4/11

"Giáo dục Du lịch" - Mới hay cũ?

Hôm nay khoa tôi tổ chức International conference on Teaching, learning and assessment in Higher education: comparison of International Experience. Có một báo cáo với đề tài "International Education Travel", cái mà làm thu hút sự quan tâm của tôi rất nhiều. Và tôi chợt nghĩ ra một tương lai cho những nghiên cứu về "Giáo dục du lịch",có lẽ sẽ thu hút sự quan tâm của nhiều học giả. Sau khi dự hội thảo về, tôi lên mạng và search về topic đó. Quả thật! đúng là nhiều bài viết về vấn đề này. Tuy nhiên vẫn là mới mẻ. Ở Mỹ đã có Hội đồng giáo dục du lịch (Council for Educational Travel)và cũng có những hội thảo chuyên về chủ đề này, thậm chí có cả tạp chí như ở đây

Tôi tìm được cái abstract của một tác giả ở Mỹ không có full paper nhưng có địa chỉ email. Có thể một ngày gần đây tôi thực sự muốn tìm hiểu về chủ đề này tôi sẽ liên hệ với tác giả. Chứ vào mấy cái journal lúc nào cũng đòi visa card. Ôi cái khoản này là tôi chịu. Potay. com :))
Thế nhỉ? một ngày nào đó tôi sẽ viết!


Tôi xin giới thiệu abstract của tác giả:

International Education Travel and Youth of Color: College Is Too Late!
Carlton E. McLellan
Academy for Educational Development, Washington, DC, carlton@myinternational.org

Abstract

Drawing on literature analyzing impacts of academic and professional early preparation programs for urban students, and particularly those of color, this article argues for the use of similar strategies to encourage and prepare youth from those backgrounds for international education travel. The central argument is that educators must focus more on motivating and reaching such youth prior to higher education, if they are to succeed in significantly diversifying participation in international education travel aimed at preparing global citizens. It suggests the use of early preparation programs specifically geared toward encouraging these youth to travel abroad (or at least consider it), as a method to positively influence efforts to increase their participation in international educational travel programs, like study abroad. The article is thus interdisciplinary in nature, attempting to link scholarship on early preparation programs and international education travel.